e-Stage.gr

Η Μουσική και όχι μόνο… στο διαδίκτυο

Δισκό...πολις

Δισκο…πολις – Ο Σαλονικιός

Σήμερα η Δισκό…πολη επιλέγει να ταξιδέψει σε αυθεντικά λαϊκά μονοπάτια με την μοναδική φωνή του Στράτου Διονυσίου. Πάμε λοιπόν στο 1985, να γνωρίσουμε τον «Σαλονικιό».

 

Πρώτα απ΄όλα νομίζω πως πρέπει να σταθούμε λίγο στο γεγονός, πως τον Στράτο Διονυσίου τον χαρακτήρισε η έκφραση «Το φαινόμενο Διονυσίου».  Η μεγάλη έκταση της φωνής του, η βραχνάδα του, η δυνατότητα αλλαγής έκφρασης και ύφους ανάλογα με το θέμα του τραγουδιού, ήταν κάτι το ανεπανάληπτο. Το χάρισμα που έκανε ιδιαίτερη εντύπωση στους δημιουργούς των τραγουδιών του Στράτου, ήτανε η ικανότητά του να ηχογραφεί ταχύτατα τα τραγούδια τους, με τον δικό του μοναδικό τρόπο.


Ξεκινούσε την ηχογράφηση το μεσημέρι και μέχρι το απόγευμα είχε τελειώσει όλον το δίσκο, με τα σιγόντα και την ερμηνεία του έτσι γεμάτη όπως ακούγεται στους δίσκους του! Ο Τάκης Σούκας, ο άνθρωπος που έχει γράψει τραγούδια για δεκάδες μεγάλους τραγουδιστές έχει δηλώσει «Ο Διονυσίου είναι ο μόνος τραγουδιστής που δεν έχασε ποτέ, ούτε για μια φορά στα τόσα χρόνια τον τόνο του!». Την στιβαρότητα της φωνής του μεταξύ άλλων έχει μνημονεύσει πολλές φορές και ο Λευτέρης Παπαδόπουλος.

Είναι ο μόνος τραγουδιστής που φυλακίστηκε, και όχι μόνο η φυλάκισή του δεν έκανε κακό στην μέχρι τότε καριέρα του που ήταν μόνο ανοδική αλλά για πρώτη φορά στα χρονικά επιτράπηκε να γίνει ηχογράφηση δίσκου μέσα στην φυλακή, και βγαίνοντας από αυτήν ο Στράτος Διονυσίου συνεχίζει την καριέρα του στα νυχτερινά μαγαζιά και στην δισκογραφία σαν να μην έγινε ποτέ τίποτα. Λίγα χρόνια μετά, σχεδόν κανείς δεν θυμόταν το περιστατικό αυτό.

Ο «Σαλονικιός» είναι από την μετά φυλακής καριέρα του και ένας από τους πιο σημαντικούς του δίσκους. Ποιος είναι όμως ο Σαλονικιός για τον οποίο τραγούδησε ο Στράτος ;

Ο λόγος για τον Γιάννη Γκουλιόβα, από το Κολλινδρό Πιερίας. Μετά την πρώτη φυλάκισή του, κάνει λημέρι του την Θεσσαλονίκη και αποκτά το παρατσούκλι «Ο Σαλονικιός».

Όπως είχε πει ο ίδιος, όταν κάποιος βρεθεί πίσω από τα κάγκελα «μπαίνει μαθητούδι και βγαίνει πρύτανης» στο έγκλημα. Ο «Σαλονικιός» είναι ο πλέον γνωστός νταής της πόλης. Νταβατζής, σκληρός και άκρως επικίνδυνος δεν διστάζει να τραβήξει πιστόλι ή να βγάλει μαχαίρι δια ασήμαντον αφορμή ή ακόμα και για επίδειξη δύναμης, χωρίς να έχει προηγηθεί κάτι.

Μπαίνει μέσα στα νυχτερινά κέντρα της πόλης και αφήνει το όπλο του πάνω στο τραπέζι, προκειμένου να στέλνει μήνυμα σε όσους (με άγνοια κινδύνου) ήθελαν να αμφισβητήσουν την κυριαρχία του.

Το να μπαινοβγαίνει στις φυλακές δεν είναι κάτι που τον ενοχλεί. Πιθανότατα το έβλεπε και σαν ευκαιρία για νέες γνωριμίες ή… ξεκούραση. Στον «Σαλονικιό» άρεσε να επαναλαμβάνει τη φράση που είχε πει ο αναρχικός Κλεμάν Ντυβάλ στο δικαστήριο που παρουσιάστηκε ύστερα από κλοπή και επίθεση κατά των αστυνομικών: «Ο αστυφύλακας με συνέλαβε εν ονόματι του νόμου. Κι εγώ τον χτύπησα εν ονόματι της ελευθερίας».

Το ποινικό του μητρώο περιελάβανε κάτι περισσότερο από τον… μισό ποινικό κώδικα! Παράνομη οπλοφορία και οπλοχρησία, μαστροπεία, εκβιασμοί, κλοπές, ληστείες, φθορά ξένης περιουσίας, απλές και επικίνδυνες σωματικές βλάβες, αντίσταση κατά της αρχής και η λίστα τελειωμό δεν έχει.

Η τραγουδίστρια Μπέμπα Μπλανς ήταν ακόμη μια από τα θύματά του η οποία ένα βράδυ, τρομοκρατημένη κατέληξε στο αστυνομικό τμήμα και ζήτησε από τον αξιωματικό υπηρεσίας να της επιτρέψει να κοιμηθεί εκεί γιατί κάποιος την κυνηγούσε για να της χαράξει το πρόσωπο. Παρά τις επίμονες προσπάθειες του αστυνομικού η τραγουδίστρια δεν έλεγε το όνομα του ανθρώπου που την κυνηγούσε γιατί, όπως είχε πει, φοβόταν για τη ζωή της.

Τελικά, η Μπέμπα Μπλανς αποκάλυψε στους αστυνομικούς αυτό που ήδη υποψιάζονταν. Πίσω απ’ όλα αυτά βρισκόταν ο «Σαλονικιός» ο οποίος εκβίαζε την τραγουδίστρια και της είχε αποσπάσει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες δραχμές απειλώντας την πως αν δεν υπακούει θα της κάνει κακό.

Όσοι γνώριζαν την ιστορία του αντιλήφθηκαν αμέσως σε ποιόν αναφερόταν το ομώνυμο, λοιπόν, τραγούδι του δίσκου. Όσοι δεν την ήξεραν, την έμαθαν μετά από αυτό και τώρα πια μέσα από αυτό μένει ο «θρύλος» του ακόμη και στις μέρες μας.

Τα υπόλοιπα τραγούδια του δίσκου που ακολούθησαν της δημοτικότητας του Σαλονικιού, είναι τα «Με Σκότωσε Γιατί Την Αγαπούσα», «Εγώ Δεν Έχω Αύριο Κανένα», «Ζητώ Ακρόαση Θεού», «Έτσι Ήμουνα Περαστικός (Φτιάξε Μου Ένα Καφέ)», «Μια Ζωή Συγχωροχάρτι» και «Άλλος Ένας Μάγκας Πάει»

Τραγούδια

  1. Με Σκότωσε Γιατί Την Αγαπούσα       
  2. Ο Σαλονικιός          
  3. Εγώ Δεν Έχω Αύριο Κανένα      
  4. Χωρισμένοι Γονείς           
  5. Κανείς Δεν Έχει Άδικο     
  6. Καλημέρα Καρδιά Μου  
  7. Ζητώ Ακρόαση Θεού       
  8. Έτσι Ήμουνα Περαστικός (Φτιάξε Μου Ένα Καφέ)
  9. Θαρθείς, Το Ξέρω
  10. Γιορτάζω Απόψε   
  11. Μια Ζωή Συγχωροχάρτι  
  12. Κι Άλλος Ένας Μάγκας Πάει     
  13. Το Αχ, Το Βαχ, Τ’ Αλοίμονο

{avsplayer videoid=145} 


 

Comment here