Βρίσκεστε εδώ
Home > ΘΕΑΤΡΟ - CINEMA - TV > Κριτικές Θεάτρου > Είδαμε «Το πορτραίτο μιας Μαντόνα» στο Θέατρο Ακλμήνη

Είδαμε «Το πορτραίτο μιας Μαντόνα» στο Θέατρο Ακλμήνη

Πέντε μονόπρακτα (ευτυχώς όχι πολύ γνωστά στο ευρύ κοινό) του Τένεσι  Ουίλιαμς, μας γνώρισε με τον καλύτερο τρόπο η Κερασία Σαμαρά

«Το πορτραίτο μιας Μαντόνα» ο γενικός τίτλος της παράστασης κι αλήθεια οι ηρωίδες του Ουίλιαμς είναι σαν μία γυναίκα. Ιερή, βασανισμένη, προβληματική για κάποιους, εμπνευσμένη πάντα από τη ζωή του συγγραφέα.

Ο αγαπημένος ταξιδευτής του Νότου, συνδέεται μοναδικά σε αυτά τα μονόπρακτα. Στη σκηνοθεσία της Κερασίας Σαμαρά αναδύεται όλο το ύφος και το πνεύμα της εποχής με κάθε λεπτομέρεια. Τα σκηνικά και τα κοστούμια του Κώστα Βελινόπουλου ιδανικά και λειτουργικά σε κάθε αλλαγή, σε μια αλήθεια επί σκηνής.


Τα «καμαρίνια» μεταφέρονται διακριτικά όσο και ευδιάκριτα πάνω στη σκηνή κι έτσι οι αλλαγές κοστουμιών και ρόλων γίνονται μέσα σε λίγα λεπτά «ζωντανά» χωρίς ο ηθοποιός να κρύβει τίποτα. Σχεδόν «γυμνός» μεταλλάσσεται και μεταπηδά με ευκολία χαρίζοντάς μας κάθε φορά ένα συναίσθημα θαυμασμού. Και είναι ωραίο να αισθάνεσαι όλη αυτή την αλήθεια του θεάτρου.

Η μουσική του Τάκη Μπαρμπέρη ντύνει και ενσωματώνει τις αλλαγές που δημιουργούν παράλληλη δράση μέσα στη δράση. Με τη μετάφραση της Κερασίας Σαμαρά και τη δραματουργική επεξεργασία του Ανδρέα Στάικου επιτυγχάνεται ένας άμεσος λόγος που άλλοτε μας κάνει να χαμογελάμε και άλλοτε να συγκινούμαστε με μια «χαμένη ποίηση».

Και τι να πει κανείς για τις ερμηνείες. Η Βέρα Κρούσκα μια υποκριτική αποκάλυψη, ένας χαμαιλέοντας, που αν τη βλέπεις για πρώτη φορά στη σκηνή, σκέφτεσαι τι έχεις χάσει όλα αυτά τα χρόνια. Με εκφράσεις και εναλλαγές μοναδικές, με βλέμμα και «σκέψη», με ηχόχρωμα που δεν υπάρχουν στις μέρες μας.

Η Κερασία Σαμαρά μας εκπλήσσει με τις δικές της ερμηνείες, με όλο αυτό το «βάρος» της δημιουργίας που εκτελεί με εντέλεια. Η παράσταση σε στιγμές μοιάζει με πρόβα, με επανάληψη σκηνών που στοχεύουν πάντα στο καλύτερο αποτέλεσμα και που το γυμνό μάτι του θεατή δεν αντιλαμβάνεται στη λεπτομέρεια. Έτσι με «ασφάλεια» οι ηθοποιοί οδηγούνται σε μονοπάτια εξαιρετικής υποκριτικής.

Ο Ζαχαρίας Ρόχας σταθερή αξία, συνδετικός κρίκος, ένας «ταπεινός» πρωταγωνιστής. Με λίγα λόγια, αυθεντικό άρωμα Ουίλιαμς στο θέατρο Αλκμήνη κάθε Σάββατο και Κυριακή. Η φυσικότητα ενός θεάτρου δωματίου που αφήνει μια σπάνια ποιότητα. Μη το χάσετε.

Top