Βρίσκεστε εδώ
Home > ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ > Αφιέρωμα > Pac-Man…ia: Η ιστορία του παιχνιδιού που έγινε μανία!

Pac-Man…ia: Η ιστορία του παιχνιδιού που έγινε μανία!

Άπειροι είναι οι τίτλοι των παιχνιδιών που έχουν γραφτεί από τα τέλη του ’70, λίγα είναι όμως αυτά που κατάφεραν να χαραχτούν στη μνήμη των gamers, ανεξαρτήτου ηλικίας και καταγωγής

Ένα απ’ αυτά είναι και το θρυλικό Pac-Man. Από τα δημοφιλέστερα ηλεκτρονικά παιγνίδια κι ένα από τα σύμβολα της λαϊκής κουλτούρας τη δεκαετία του ‘80.

Η παιχνιδομηχανή κατασκευάστηκε από την ιαπωνική Namco και έκανε τους νέους να χάσουν πολλά κέρματα στα «ουφάδικα». Το παιχνίδι δημιουργήθηκε από τον σχεδιαστή Τόρου Ιβατάνι και έκανε την εμφάνιση του τον Οκτώβριο του 1980 με το όνομα Pac-Man, επειδή η επιγραφή «Puck-Man» με ευκολία μπορούσε να μετατραπεί σε υβριστική με απλή αντικατάσταση του γράμματος P σε F.


Όταν ο Τόρου Ιβατάνι, δημιουργός του Pac-Man, ξεκίνησε το 1977, σε ηλικία 22 ετών, να εργάζεται στη Namco, δεν είχε κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο σχεδιασμό βιντεοπαιχνιδιών. Στην πραγματικότητα, ο Ιβατάνι περίμενε ότι θα εργάζονταν στα φλιπεράκια, αλλά κατέληξε να σχεδιάζει παιχνίδια τύπου Breakout όπως τα Gee Bee (1978), Bomb Bee και Cutie Q (1979).

Ο Ιβατάνι αποφασίζει να σχεδιάσει ένα παιχνίδι που θα μπορούσε να σταθεί απέναντι στον ανταγωνισμό.Ένας ευρέως διαδεδομένος θρύλος θέλει τον Ιβατάνι να εμπνέεται τον πρωταγωνιστή του βιντεοπαιχνιδιού την ώρα που έτρωγε μια πίτσα. Κοίταξε τη στρογγυλή πίτσα με το ένα κομμάτι να λείπει, λέει ο θρύλος, και χρησιμοποίησε το περίγραμμα για τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του Pac-Man. Ο ίδιος ο Ιβατάνι φρόντισε να τροφοδοτήσει το θρύλο, ποζάροντας σε φωτογράφιση με μια μισοφαγωμένη πίτσα, όταν η φρενίτιδα για το παιχνίδι ήταν στο απόγειό της. Ωστόσο, σε μια συνέντευξη που έδωσε το 1986, παραδέχτηκε εν τέλει ότι ο θρύλος ήταν αληθής μόνο «κατά το ήμισυ».

Τι να πει κανείς για το παιχνίδι που πρωτοκυκλοφόρησε το 1980, αλλά ακόμη υπάρχουν φανατικοί που δεν μπορούν να ξεκολλήσουν από την κίτρινη, αχόρταγη σφαίρα που δεν σταματά… να «μασουλάει» και τα πολύχρωμα φαντάσματα που βρίσκονταν πάντα (ή έστω σχεδόν πάντα) στο κατόπι του.

Το 2010, ο Pac Man μπήκε και στο βιβλίο Γκίνες, ως ο γνωστότερος χαρακτήρας βιντεοπαιχνιδιού στην ιστορία. Σύμφωνα με γκάλοπ της Davie-Brown Index, ο Pac Man είναι αναγνωρίσιμος από το 94% των Αμερικανών καταναλωτών, νικώντας στην ιδιότυπη αυτή αναμέτρηση χαρακτήρες όπως ο Super Mario και ο Sonic!

Top