e-Stage.gr

Η Μουσική και όχι μόνο… στο διαδίκτυο

Movie HistoryΘΕΑΤΡΟ - CINEMA - TV

«Marnie»: Η ταινία στην οποία η μέθοδος του Hitchcock φτάνει στο σημείο θραύσης

 Όταν έβλεπα για πρώτη φορά την ταινία, πριν από δύο χρόνια , δεν γνώριζα ακόμα την τρομακτική ιστορία της δημιουργίας της .

Γράφει ο Νίκος Γκάτσιος

Το ίδιο το δράμα είναι μια ιστορία της σεξουαλικής βίας, η οποία προκαλείται τόσο σωματικά όσο και διανοητικά από τον ηγετικό αρσενικό χαρακτήρα, έναν πλούσιο επιχειρηματία που ονομάζεται Mark Rutland (τον υποδύθηκε ο Sean Connery) .

Η ταινία βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο του Ουίνστον Γκρέιαμ. Κυριαρχούν τα γκρο-πλάνα, οι λήψεις με πλάγια μηχανή. Η ψυχανάλυση στην ταινία αυτή, είναι ένα ακόμα επαναλαμβανόμενο χιτσκοκικό μοτίβο.

Η Μάρνι είναι το θηλυκό αντίστοιχο του Νόρμαν Μπέητς, με τη διαφορά πως εδώ, μέσα από μια στοιχειώδη ψυχαναλυτική θεραπεία, απελευθερώνεται από «τα σεξουαλικά φαντάσματα της (και αφομοιώνεται) μέσα στο κοινωνικό είναι».

Μια ταινία που ήρθε αμέσως μετά τις τεράστιες επιτυχίες και τα μεγάλα αριστουργήματα του Αλφρεντ Χίτσκοκ («Vertigo», «Στη Σκιά των Τεσσάρων Γιγάντων», «Psycho», «Τα Πουλιά») για να δοκιμάσει την παντοδυναμία του και μαζί την αντοχή του κοινού στην πιο προσωπική και ταυτόχρονα παράξενη ταινία απ’ όλες τις παραπάνω.

Η μουσική είναι σύνθεση  του μεγάλου Bernard Herrmann ,εξαιρετικές συνεργασίες με τον Άλφρεντ Χίτσκοκ ειδικά τεράστιο έργο η ατμοισφαιρικη μουσική του Ψυχώ. Η Marnie σημείωσε επίσης το τέλος των συνεργασιών του Hitchcock με τον κινηματογραφιστή Robert Burks (12η ταινία του με τον  Hitchcock) και τον συντάκτη George Tomasini (ο οποίος πέθανε αργότερα μέσα στο έτος).

Η σκηνοθεσία του Χίτσκοκ αν και κάνει περίληψη εμμονών (ζήλια, κλεπτομανία, σεξουαλική ψυχρότητα, παιδικά τράυματα) είναι πραγματικά μεγαλειώδης με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός συγκλονιστικού θρίλερ – μαθήματος του σασπένς και της υποβλητικής τέχνης που παραμένει αξέχαστο.

Comment here